1. PROMO Upgrade to Pro Membership @ $99 / Lifetime & access all our 16+ premium Divi extensions: Divi Block, Carousel Toolkit, etc.LEARN MORE
Dismiss Notice
NEW Divi.Help Pro Carousel AI Toolkit - Magically turn your Divi design into carousel, simply by using our online toolkit. No plugins needed. Now it works with Divi 5 as well!Try our carousel AI toolkit
BEST Divi Block - A revolutionary drag & drop tool to easily mix & match 960+ premade blocks (Light & Dark) to kick start your Divi site design. Special module designs are included as well. Also newly added AI generator & color. Now it works with Divi 5 as well!
Learn More About Divi BlockFree Version ~ 340+ Free Blocks

Solved bug d'affiche en view mobile et tablet

Discussion in 'Free Divi Community Forum' started by fabio Bartoloni, Oct 6, 2025 at 8:36 AM.

1. fabio Bartoloni

fabio Bartoloni New Member

Bonjour,

J'ai créé un site avec une structure dans les pages qui associe une image + un texte en utilisant des lignes Avec 2 colonnes à chaque fois. Dans une colonne je positionne en fond une image et dans l'autre colonne je mets un texte sur fond noir. je répète le principe en mettant en quinconce pour un effet de style.
    Toutefois, en view ordinateur la mise en page est parfaite par contre quand je passe en view mobile ou table, les photos n'apparaissent pas. Je n'arrive pas à comprendre pourquoi et surtout comment y remédier pour avoir un site bien responsive. SI quelqu'un à une suggestion je serais ravi. Merci d'avance.

1. PRO MEMBER PERKS Divi Block Pro - Premade testimonial carousel design for your Divi site without using any plugins:View Demo
  2. Divi.Help

Divi.Help Administrator
    Staff Member

In the column background image, try to add a divider module in it & set the divider color to be transparent. Then set the tablet & mobile height of the divider to be 200px for example & see if it works.

If not, kindly share your URL.

3. fabio Bartoloni

Merci beaucoup pour votre aide. J'ai fait la modification et cela semble fonctionner par contre l'alternance photo/texte/photo... en vue mobile n'est pas optimum car j'ai parfois 2 photos d'affilées ou 2 textes d'affilés au lieu d 'avoir un effet d'alternance ce qui est plus esthétique. Un idée pour y remédier facilement svp ?

1. PRO MEMBER PERKS Divi Block Pro - Premade logo carousel design for your Divi site without using any plugins:View Demo
  4. Divi.Help

Divi.Help Administrator
    Staff Member

Not quite sure what you want. But I guess you may choose to hide those unwanted desktop section for mobile & create new section specifically for mobile view only.

5. fabio Bartoloni

Merci pour votre retour. En fait je parlais de l'effet en pj que j'a réussi à faire en créant du contenu spécifique pour la vue mobile car sinon j'avais 2 images ou 2 textes qui se suivaient donc pas beau. Je me demandais si il y avait une astuce pour rendre l'effet de ma pièce jointe en partant deu design vue PC. J'espère être plus clair ;-)

Attached Files:

1. PRO MEMBER PERKS Divi.Help Layout AI Generator - Try the power of AI to generate a custom Divi layout for you:Try Now
  6. Divi.Help

Divi.Help Administrator
    Staff Member

Since you have 2 column of text & 2 column of images, then I guess there's no way to change it into text > image > text > image for mobile. The only workaround is to create a new mobile section for it.

7. fabio Bartoloni

merci beaucoup pour votre aide. Bonne journée

1. PRO MEMBER PERKS Divi Block Pro - Easy-to-use drag & drop interface to mix & match 456+ premade Divi blocks & export as json file:Learn More